Gallery

Thursday, 17 April 2014

Border Try-Outs

So I had an idea for the border of Boxed Stars which was supposed to empty a shoebox full of 2 1/2" x 6" bricks, and of course had to try it out before assembling the blocks.
Version I is the one on the right and down, and was supposed to tie in with the sashing corners, but looked less good in fabric than in my mind. So I have sewn the four borders in the usual fashion, in the picture on the left, only a bit yet trimmed . My shoebox being still half full I could probably sew a second set of borders, which would add another 12" to the quilt, or a whole different project with strips added between the bricks, upper right in the photo.
While pondering all these possibilities I have started to sash the blocks together.
En cousant les blocks de "Boxed Stars" j'ai ruminé comment faire les bordures, et j'ai dû faire des essais immédiatement.
L'idée originale était la version avec les carrés bruns qui dévaient faire une liaison avec les coins des bandes entres les blocks, mais ça ne m'a pas plû (en bas à droite sur la photo). Alors j'ai cousu les quatres bordures façon tresses comme d'habitude (à gauche, les bords ne sont pas encore égalisés sur toute la longueur).
Ma boîte de briques pré-coupés est encore à moitié plein, alors je pourrais soit faire un deuxième set de bordures qui ajouterait 12" - 30 cm à ma courte-pointe, soit faire un tout nouveau projet avec des bandes de tissu contrastant entre les tresses (à droite en haut).
En essayant de prendre une décision j'assemble mes blocks....

Da mein Kopf immer ein bißchen schneller als meine Hände ist habe ich viel über die Borten nachgedacht während ich die "Boxed Star" Blöcke nähte.
Die Idee braune Quadrate zuzufügen gefiel mir weniger ausgeführt als ausgedacht (im Bild rechts unten),also habe ich die Borten ganz normal im Zopfmuster genäht (links, noch nicht ganz beschnitten). 
Meine Schachtel mit den vorgeschnittenen Teilen ist aber noch halb voll, so könnte ich ein zweites Set Borten nähen daß den Quilt 30 cm größer machen würde, oder ein ganz neues Projekt beginnen und Streifen zwischen die Flechten geben (rechts oben). Ich versuche eine Entscheidung zu treffen während ich meine Blöcke zusammennähe .....

2 comments:

  1. I think that will be a wonderful scrappy quilt when it is done.

    ReplyDelete
  2. I adore the scrappy look of the boxed stars. I love your border idea. It's original and the pattern will work well with the stars. What a great idea. I can't wait to see it all together.

    ReplyDelete

Thank you for stopping by and leaving a message!
Merci de votre visite et votre message!
Danke schön für den Besuch und einen Kommentar!